Heips!
Olimme täällä Marjalan koulun eskarissa onnekkaita, kun saimme tutustua pädeihin viikon ajan!
Lapset - kuten myöskin aikuiset ottivat vastaan innostuneena ja lyhyen ohjaustuokion jälkeen pädien käyttö sujuikin hienosti, ilman alkuvarovaisuutta. Lapsista huomasi, että suurelle osalle tämä `formaatti`-työskennellä olikin jo tuttua ja oppimisympäristönä toimiva.
Opetuspeleissä oli alkuun hieman haastetta, mutta parin päivän jälkeen kaikki ´tasot´olikin jo pelattu läpi. Piirustusohjelmaa käytimme myös ahkerasti, liittyen Salaisen Maan esiopetusmateriaaliin/hahmoihin sekä jotku kirjoittivat oman tarinankin.
Valokuvausta hyödynsimme pihasuunnistuksessa ja kuvakäsittelyohjelmalla vääntelimme naamoja. Koneessa olevat Lego-pelit vetivät puoleensa etenkin poikia ja loppuviikosta aika olisi mennyt vain näiden pelien parissa...
Tulevaa työskentelyä ajatellen, toivelistalla olisikin elokuvan/animaation tekemiseen- ja kuvakirjan laadintaan soveltuvat ohjelmat! Tässähän olisi vain mielikuvitus rajana... :)
- Summa Summarum, kokemus hyvä ja positiivinen! Vaatii opettajilta hieman viitseliäisyyttä ja mielikuvitusta löytää omalle ryhmälle soveltuvat tavat hyödyntää pädejä. Ideoita siis jakamaan ja hyviä sellaisia kehittelemään!
Teknariterkuin, Aku ja Lari
Marjalan Koululta
***
Marjalan koulu aloitti ensimmäisenä kouluna Joensuun seudun ICT-ohjausprojektissa iPadien käytön esiopetuksessa. iPadit olivat 22 lapsen esiopetusryhmässä käytössä viikon intensiivijakson ajan. Lisää Mesimarjojen kokemuksista paikallislehti Karjalaisesta Joensuun seudun kouluihin teknologiaprojekteja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti